Upravnik svetuje

REDNA IN NUJNA VZDRŽEVALNA DELA V STANOVANJU

Skupni interes vseh etažnih lastnikov je, da je zagotovljena normalna in seveda tudi varna raba večstanovanjskih stavb, da so skupni deli in naprave ustrezno in pravočasno vzdrževani. Enako naj bi veljalo tudi za vsak posamezni del v etažni lastnini. Pri tem pa je potrebno upoštevati tudi določena priporočila, smernice in pravila.

Zato vsem lastnikom in uporabnikom stanovanj svetujemo:

- Najmanj enkrat letno zaprite in počasi odprite vse podometne ventile za vodo. Pri tem uporabite ustrezno orodje, da ventila ne poškodujete. Če vode ni možno popolnoma zapreti, usposobljenemu inštalaterju naročite zamenjavo ventila.
- Dvakrat letno odvijte vse mrežice na pipah v stanovanju in z njih odstranite nečistoče in vodni kamen.
- Na vsaka tri leta naj pooblaščeni serviser pregleda električne grelnike vode v stanovanju in po potrebi očistil vodni kamen, zamenja priključne cevi oz. varnostni ventil.
- Če vaš WC kotliček stalno spušča vodo, naročite popravilo ali pa ga zamenjajte. Ne čakajte, da vas na to opozori dobavitelj vode, upravnik ali sosed.
- Ko planirate celovito obnovo sanitarij in kopalnice, oziroma kuhinje, predhodno o tem obvestite upravnika! Ob prenovi se bodo istočasno zamenjale tudi skupne vertikalne odtočne in vodovodne cevi. V izogib interventnim posegom, ko je kopalnica že prenovljena, se torej pravočasno obrnite na upravnika stavbe.
- Priporočamo tudi, da se pri obnovi kopalnice ali kuhinje vodovodna napeljava izvede tako, da bo mogoče vso vodo v stanovanju zapreti z enim ventilom. Na takšen način bo tudi omogočena kasnejša vgradnja merilnika porabe vode.
- Pred menjavo kuhalne plošče z indukcijsko ali vgradnjo kuhinjske pečice s funkcijo samodejnega čiščenja (piroliza) je nujno potrebno opraviti pregled in meritve električne inštalacije v stanovanju. Stari vodniki so lahko prešibki za takšne povečane obremenitve.
- Ob vsaki menjavi plinske jeklenke v kuhinji zamenjajte obe tesnili na priključni gumijasti cevi! Če opazite razpoke na površini cevi, jo takoj zamenjajte z novo! Praznih plinskih jeklenk ne hranite v kletni shrambi!
- Izven ogrevalne sezone imejte radiatorske ventile odprte do konca. S tem boste življenjsko dobo tesnila najmanj podvojili.
- Če vas zmoti neprijeten zvok, ki ga oddaja vaš gospodinjski aparat, kot na primer dotrajan ležaj pralnega stroja, ne čakajte da bo hrup ob živce spravil še vse ostale stanovalce. Naročite servis ali pa aparat zamenjajte z novim!

O izvedbi kakršnih koli obnovitvenih del v stanovanju predhodno obvestite sostanovalce s kratkim sporočilom na oglasni deski (vrsta del, pričetek, trajanje).

O izvedbi del, ki lahko omejujejo rabo skupnih prostorov ali pa njihova izvedba ne izključuje posega v skupne dele in naprave stavbe, morate nujno obvestiti upravnika stavbe!

NAMESTITEV KLIME V BLOKU

Klimatska naprava je zaradi pogostih visokih temperatur v poletnih mesecih postala že skoraj nuja.

Vendar pa namestitev klimatske naprave, ko je govora o večstanovanjski stavbi, ni povsem neposredna zadeva. V tem primeru je namreč potrebno upoštevati tudi sosede in od njih pridobiti ustrezno soglasje. Soglasje je potrebno pridobiti zaradi določb Stanovanjskega zakona, ki v 15. členu določa, da je potrebno, kadar izvedbena dela v posameznem delu pomenijo tudi poseg v skupne dele, pridobiti za to soglasje ostalih etažnih lastnikov.

Med skupne dele spadajo med drugim tudi streha in fasada. Ko se pri montaži klime zunanja enota namesti bodisi na streho, bodisi fasado, gre za poseg v skupne dele in zato potrebujemo soglasje sosedov.

Koliko sosedov mora podati soglasje?

Soglasje je potrebno pridobiti od etažnih lastnikov, ki imajo več kot 50% (polovico) solastniških deležev na skupnih delih.

Kaj če soglasij ne pridobite?

Če etažni lastnik poseže v skupne dele večstanovanjske hiše z vgradnjo naprav brez potrebnega soglasja drugih etažnih lastnikov, inšpekcijski organ z odločbo odredi rok za pridobitev soglasja ali naloži etažnemu lastniku odstranitev naprave in sanacijo povzročene škode na skupnih delih, če soglasja v določenem roku ne pridobi.

Posameznik, ki izvrši spremembe v stanovanju v nasprotju s 15. členom Stanovanjskega zakona se kaznuje globo od 500 do 1.200 eurov.

KATERI UPRAVNIK JE DOBER UPRAVNIK?

Vsako stanovanjsko hišo je treba upravljati. Vsaka stavba torej potrebuje nekoga, da jo vzdržuje in skrbi za njeno delovanje. V enolastniških nepremičninah običajno s stavbo upravlja lastnik, ki skrbi za to, da se stavba vzdržuje in da se plačujejo računi za vodo, elektriko, ogrevanje... Če pa je lastnikov več, morajo vsi skupaj družno skrbeti, da stavba ustrezno deluje. V interesu vseh lastnikov je, da je stavba dobro vzdrževana, sicer lahko nastanejo poškodbe, ki zahtevajo dražje sanacije. Poleg tega pa je treba poskrbeti tudi za delovanje (obratovanje) stavbe in organizacijo življenja vseh stanovalcev v njej.

Upravljanje stanovanj v večstanovanjskih stavbah podrobno določata Stvarnopravni zakonik in Stanovanjski zakon. Stavba mora imeti upravnika, če ima več kot dva etažna lastnika in več kot 8 posameznih delov. Upravnika izberejo etažni lastniki. Če upravnik ni določen, lahko vsak etažni lastnik predlaga, da ga določi sodišče v nepravdnem postopku.

V Sloveniji imamo preko 200 poslovnih subjektov, katerih dejavnost je med drugim tudi upravljanje nepremičnin. V zadnjem času se vse bolj pojavljajo predvsem manjša podjetja, ki si zelo prizadevajo pridobiti nove hiše v upravljanje. V cilju pridobitve novih poslov predstavniki teh podjetij obiskujejo lastnike stanovanj na domovih in jim ponujajo svoje storitve po »najnižji možni ceni«. Etažnim lastnikom obljubljajo vse mogoče, predvsem to, kako bodo za njih opravljali storitve, kakršnih ne opravlja noben drug upravnik.

Vendar pa bi se vsak etažni lastnik stanovanja moral zavedati, da je od obljub do dejanj še zelo, zelo dolga pot (podobna zgodba kot pri predvolilih kampanjah). No, seveda, nekateri takšnim obljubam tudi nasedejo in mogoče se nekatere od teh obljub na začetku tudi izpolnijo, vendar s časom so, seveda, pozabljene in nato se zelo hitro izkaže, da je bil prejšnji upravnik vseeno boljši od novega.

Seveda pa imajo nezadovoljni etažni lastniki vso pravico kadarkoli zamenjati upravnika njihove stavbe. Pri izbiri novega upravnika pa velja biti pozoren na nekaj bistvenih stvari:

- Nikoli ne izbirajte novega upravnika po merilu najnižje cene!
- Če menite, da bo neko podjetje kvalitetno upravljalo z vašo stavbo, povabite predstavnika podjetja v hišo in ga podrobno izprašajte o storitvah, ki jih kot upravnik ponuja. Osredotočite se na težave, ki se pojavljajo pri sodelovanju s sedanjim upravnikom. Na podlagi odgovorov predstavnika podjetja boste hitro pridobili vtis o splošni strokovnosti in odzivnosti tega podjetja.
- Seznanite se vsaj s tistim delom Stanovanjske zakonodaje, ki upravnikom predpisuje posle upravljanja in bodite pozorni na to kaj vse vam ponudnik upravniških storitev ponuja. Če vam nekdo poleg poslov rednega upravljanja ponuja naprimer »dodatno brezplačno« pridobivanje vseh potrebnih dovoljen in soglasij za izvedbo vzdrževalnih del in investicij v vaši stavbi, vam prodaja prazno slamo. Navedena storitev je namreč čisto običajni posel rednega upravljanja in jo mora upravnik za ceno upravljanja tudi opraviti.
- Dobro se pozanimajte, koliko let izkušenj ima nek upravnik na področju upravljanja večstanovanjskih stavb, centralnih kotlovnic, katere velike investicije je že izpeljal za svoje stranke.
- Pozanimajte se tudi, koliko strokovnih sodelavcev je v podjetju zaposlenih na posameznih področjih, ki so povezana z upravljanjem.
- in nenazadnje, vendar zelo pomembno je, da ugotovite, kakšni so njegovi odzivni časi v primeru interventnih situacij v stavbi.

Še vedno pa je najbolj praktično pozanimati se o zadovoljstvu z upravnikovim delom pri lastnikih (ne samo pri enem) stanovanj v stavbah, kjer je s svojimi storitvami že prisoten.

Kontaktirajte nas - Potrebujete dodatne informacije? Pokličite nas na 04 511 27 80

Za stranke velja naslednji poslovni čas:

1

Osebni razgovor

- ponedeljek od 12:00 do 14:00 ure,
- sreda od 14:00 do 16:00 ure,
- petek od 07:00 do 09:00 ure.

2

Telefonski klic

- ponedeljek od 12:00 do 14:00 ure,
- sreda od 13:00 do 16:00 ure,
- petek od 07:00 do 09:00 ure.